HUD-HUD

Menjelajah angkasaraya, Menerobos sempadan awan, Meruntuhkan tembok atmosfera -Pemburu-syuhada-

Sunday, April 4, 2010

Buat Mereka Yang Pening2 Lalat

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum w.b.t.

Saya ingin berkongsi dengan sahabat2 sebuah video, menyanyikan lagu yang dikenali ramai. Hampir semua di kalangan kita pernah mendengar bahkan menyanyikan lagu ini. Saya sendiri sering menyanyikan lagu ini di saat mendodoikan adik tidur (Er, ketika zaman jahiliah dulu la...) Sekarang dah ganti dengan zikir. He... Pesanan saya sebelum anda menonton video ini, "Anda boleh sebebasnya untuk gelak ketawa, namun belajarlah untuk ketawa sepertimana Rasulullah s.a.w."
Bagaimana?

Daripada Aisyah r.a., katanya: "Saya sama sekali tidak pernah melihat Rasulullah s.a.w. dalam ketawa itu bersangatan sehingga terlihat anak tekaknya, hanyasanya ketawa beliau s.a.w. itu adalah tersenyum.
(Muttafaq 'alaih)

Bagi mereka yang tengah pening2 lalat sebab exam mahupun thesis, saya pertontonkan
-Twinkle-twinkle Little Star-

video

Salam mesra, salam sayang
Salam ukhwah, salam perjuangan

Ketawa mencetus hormon endorfin yang menimbulkan rasa senang dan gembira. :-)

No comments: