HUD-HUD

Menjelajah angkasaraya, Menerobos sempadan awan, Meruntuhkan tembok atmosfera -Pemburu-syuhada-

Friday, October 23, 2009

Saya Sayang Sama Kamu, Rindu Jugak!

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum w.b.t.

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Setiap kali mendirikan solat, setiap kali itulah kalimah azimat itu diulang-ulang. Itu, baru sahaja muqaddimahnya. Al-Fatihah?
"Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Yang menguasai Hari Pembalasan..."

Apa kaitan dengan posting kali ni? Entah, ikut jer apa yang jari nak taip. Sebenarnya, rindu di hati ni sudah menggebu-gebu, jiwa ini sudah melonjak-lonjak dengan perasaan. Rindukan sahabat2, rindukan perjuangan. Ah... seolah2 diri ni tidak pernah mengenal apakah perjuangan, seolah2 dah lupa manisnya pengorbanan di jalanNya, seolah2 tidak pernah merasa bagaimana nikmatnya hidup bilamana Allah sentiasa di hati. Rindukan sahabat2... Jujur.

'Keceriaan yang mengenalkanku... pada keperibadianmu'

Kenapa dah lama tak turun program? Entah, seperti yang dikatakan, "seolah2 diri ni tidak pernah mengenal apakah perjuangan, seolah2 dah lupa manisnya pengorbanan di jalanNya, seolah2 tidak pernah merasa bagaimana nikmatnya hidup bilamana Allah sentiasa di hati." Terasa cukup berat untuk meluangkan masa. Namun, batin ni tetap merintih... amat merindukan sahabat2... Semuanya.

'Muslimin tu, pura2 khusyuk jah. hahaha...'

Kenapa jadi macam ni? Tak tahu. Mungkin sebab jadi 'lone ranger' kot. Agak terbiar jadinya, terkeluar dari ruang lingkup jemaah. Seseorang pernah berkata, "Adakalanya, berada dalam perjuangan tidak semestinya memerlukan kita sentiasa 'berlari di dalam trek', andai letih @ penat, 'berjalanlah di tepi trek'. Namun, jangan sampai 'terkeluar dari trek'." Muhasabah.

'Usrah Khazinatul Asrar - bilakah saat itu kan berulang?'

Apa nak diberitahu sebenarnya? Rindukan sahabat2... semuanya. Sayangkan muslimat, sepertimana sayangkan jugak muslimin. Kerana kita dipertemukan dalam wadah perjuangan ini. Terasa sangat tak turun program... yang terbaru, berbasikal keliling UKM. Ust Idris & Ust Azizan turun ea. Lagilah sangat terasa ruginya... Yelah, ibarat ayah & atuk kepada kami semua, mana tak sayangnya. Dah semakin sibuk pulak tu... susah sangat nak bersama kami semua.

'Ish... camner Huda bleh ada muslimin ni?'
he... internet kan ada...

Maaf? Diri ni dah terlalu banyak melukakan hati sahabat2. Tak terluahkan rasanya perkataan azimat tu. Betul. Tak terluahkan. Dan tak tahu macam mana nak diluahkan. Buntu. Pulangkan pada sahabat2 untuk bagaimana meng'hukum' diri ni. Cuma, satu pinta dari diri ni, halalkan segala curahan ilmu, perkongsian pengalaman & yang paling penting, kupinta redha sahabat2 terhadap diri ini...

Dah, jangan dilayan sangat perasaan.
Apa pun, segala yang terluah adalah benar, semata2 benar.

Salam mesra, salam sayang
Salam ukhwah, salam perjuangan

Sama2 kita mendoakan kejayaan bersama ya...
Sayangkan sahabat2 kerana perjuangan ini.
Terima kasih jua atas persahabatan ini.


1 comment:

muhammad arrabe' said...

hehe... memahami..
dalam kesibukan,kita pasti merindui zaman kita kelapangan.
terkenang kembali akan sahabat2.
doakanlah mereka.
dan bazirlah sedikit kredit untuk sms nasihat dan khabar..