HUD-HUD

Menjelajah angkasaraya, Menerobos sempadan awan, Meruntuhkan tembok atmosfera -Pemburu-syuhada-

Sunday, October 4, 2009

Lirik Pilihan

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum w.b.t.

Kali ni, agak santai... sajer2, nak sesakkan blog ni. K, sama2 kita hayati yer... :-)

Doa Seorang Kekasih
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan

Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala


Kerana Cinta
Munsyid : In-Team, Mestica
http://liriknasyid.com

cinta itu cahaya sanubari

kurniaan Tuhan fitrah insani
dan di mana terciptalah cinta
di situ rindu bermula

cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala

semua kerana cinta
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa
terpadamlah api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan

dan jangan kita pula
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta
tergadai semua maruah agama

cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara

hanya sementara
serta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..

Jadi, kepada sesiapa nk jiwang ker, nak kawen ker... dipersilakan & amat dialu2kan. Cinta itu kehidupan. Cuma 1 jer, sandarkan kecintaan makhluk pada khaliqNya. Camner? fikir2kan.
Teringat... kasihnya siti Zulaikha terhadap nabi Yusof membawa cintanya kepada Khaliq yang agung. Satu contoh yang baik. :-)

Salam mesra, salam sayang
Salam ukhwah, salam perjuangan

Dah, dah! Pegi sambung keje.
Sekarang musim demam di Bagan Pinang...

2 comments:

Rahman, N.A. said...

Salam. Terasa sedih bila teringat kata-kata ini:

Usah dambakan isteri sehebat Khadijah
Jika diri tidak semulia Rasulullah

Tidak perlu isteri secantik Balqis
Andai diri tidak sehebat Sulaiman

Rahman, N.A. said...

“Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik." [Surah al-Nur, ayat 26]